Update - Reisverslag uit Tanumshede, Zweden van Mark Aarts - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Tanumshede, Zweden van Mark Aarts - WaarBenJij.nu

Update

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

14 Oktober 2007 | Zweden, Tanumshede

Hey allemaal,

Weer een nieuw berichtje.
Tis nu zondag en ik ben gaar..
gister op stap geweest in Grebbestad met 3 gasten. Eerst gegeten en gekletst, Micca was er ook bij. En daarna met just de guys op stap. Was gezellig!

Gistermorgen heb ik voor het eerst gewerkt, Als schoonmaker... in een hotel. Daar ben ik dan tot mijn 22 voor naar school geweest.. ;)
Was hard werken, een beetje schoonmaker doet 3 kamers in een uur. Ik heb van 10 tot 4 gewerkt en heb er 7 gedaan. hmmz.. nog wat sneller worden maar alle begin is moeilijk.

Ik heb ook een nieuwe comp gekocht van de week. 1 computer is eigenlijk te weinig. En Micca's laptop was ook fucking traag, vandaar. Het kost wat maar dan heb je ook wat! 20inch flatscreen en een speakerset heb ik er ook bij gekocht.

Op school gaat het erg goed. Ik heb afgelopen donderdag 3 van de 4 delen van het SFI-examen gemaakt. Begrijpend lezen, wat invullen en een brief schrijven waren de opdrachten. Het schrijf gedeelte is verreweg het moeilijkst. De andere twee heb ik waarschijnlijk wel dik gehaald. Morgen het laatste deel, waarschijnlijk luisteren ofzo. Maar als ik het nu haal betekend het dat ik al na 6 weken school mijn SFI heb voltooid! Det är snabbt!(dat is snel) zeker als je weet dat er mensen zijn die al twee jaar deze cursus volgen. Maar die komen dan ook uit een ander land. Dus voor hen is het moeilijker.

Aankomende donderdag ga ik beginnen met de volgende cursus zeg maar. Svenska grund heet die cursus. Ik blijf ook nog gewoon SFI doen nadat ik het examen heb gehaald. Zo wordt ik alleen maar beter. En ik moet als fysio straks ook veel raportages enz schrijven dus beetje extra les kan geen kwaad.

Dit was het wel weer zo'n beetje.
Ohwja het weer is shit nu. En ik heb eergister 3 echte wilde elanden gezien! Tis nu jachtseizoen dus ze zijn op de vlucht zeg maar. Als je in het donker rijdt moet je extra op je hoede zijn nu want er kan er zomaar ineens eentje op de weg staan. Spannend!

Iedereen de groeten! En ik kom begin november weer fftjes naar NL! Nu gaat mijn beugel er echt uit!

Mzzls!

  • 14 Oktober 2007 - 21:37

    Stefan:

    En hier is het weer geweldig!!! Heb eigenlijk niets boeiends te zeggen... Groeten iig aan alletwee!

  • 15 Oktober 2007 - 13:00

    Ivon:

    Nou Mark, dan heb je dus ook niks geleerd van al die keren dat wij nutteloze klusjes zoals de kelder schoonmaken bij de bierhoeve moesten doen ;).
    Maar je schoolprestaties klinken des te beter, netjes!
    Wij hebben er weer een leuk weekendje op zitten, Nubux was heel gezellig!
    Liefs

  • 15 Oktober 2007 - 18:09

    Mark A:

    Hey Ivon, haha idd niets geleerd van dat alles! Goed om te horen dat je een gezellig weekend hebt gehad!
    x

  • 17 Oktober 2007 - 12:12

    Lindy:

    Heee Mark!

    Klinkt goed daar in Zweden. Ik ben inmiddels Nijmeegse geworden :) en het bevalt me prima in deze stad. De studie is ook erg leuk.

    Groetjes x

  • 21 Oktober 2007 - 18:14

    Loes:

    Heee Mark!

    Even geleden he?! Maar zo te lezen red jij het prima daar in 't hoge noorden.
    Hier begint het ook kouder te worden, maar vast niks vergeleken bij jullie.
    Ik ben inmiddels al gewend aan mn nieuwe opleiding. Per 1 feb. ga ik in Utrecht wonen, met 2 vriendinnen in een appartementje. Heeel veel zin in :)
    Ga daar ook een bij-baantje als fysio zoeken. Hoop dat het lukt.
    Succes met je werk en school!

    Veel groetjes (ook aan micca)

    Xx Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Tanumshede

Mark

Mijn waarbenjij.nu pagina, door mijn vrienden speciaal voor mij aangemaakt. vandaar de naam...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 32044

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 07 Augustus 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: