Morgen gaat het beginnen.. - Reisverslag uit Tanumshede, Zweden van Mark Aarts - WaarBenJij.nu Morgen gaat het beginnen.. - Reisverslag uit Tanumshede, Zweden van Mark Aarts - WaarBenJij.nu

Morgen gaat het beginnen..

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

26 November 2007 | Zweden, Tanumshede

Hallo allemaal!

Sow dat was weer een tijdje geleden, de laatste keer dat ik iets schreef.

Maar nu heb ik weer veel nieuws!
We hebben de auto gekocht!! De Ford Focus van eind '99. Hij rijdt super! Met deze auto is het wel verantwoord om naar Nederland te crossen met de kerst. Dat crossen in zweden is trouwens levensgevaarlijk!!
Gisteren reed ik naar mijn werk 's morgens en het was nogal vochtig. De dag ervoor had het flink gevroren dus je raad het al. IJzel! Ik had niets in de gaten en reed gewoon 90 en 70 zoals de borden aangaven. Totdat een tegemoetkomende vrachtwagen mij groot licht gaf. Hij bedoelde dat er verderop een ongeluk was gebeurd dus ik ga rustig op de remmen. Meteen begint mijn rempedaal te klapperen. De ABS kickte meteen in. Het was dus fucking glad! En op die weg lagen dus ook twee auto's in de berm te koekeloeren!
In deze tijd van het jaar is het echt uitkijken geblazen. Veel auto's rijden hier ook met 'dubbdäck' (banden met ijzeren nopjes erin) zodat ze meer grip hebben op ijzel. Op onze Ford zaten die ook maar ik heb die nopjes eruit gehaald omdat je anders niet door Duitsland mag.


Morgen is de grote dag! Mijn werk als fysiotherapeut in zweden gaat beginnen. Zoals jullie weten is het stage maar voor mij is het toch een belangrijke eerste stap. In zweden hebben fysio's helaas wel minder aanzien dan in NL. De studie hier duurt maar 3 jaar. Omdat ze minder lang hoeven te leren liggen de lonen hier ook wat lager.. Zit ik dan met mijn gedegen opleiding uit Nederland...
Achja we zien wel waar het schip strand.


Wat betreft feest heb ik het dit weekend heel leuk gehad! De zaterdag hadden we een bruiloft van vrienden. Ze zijn beide moslim en op het feest draaide ze daarom natuurlijk ook arabische muziek, in het begin vonden we dat niet zo, maar na de kat uit de boom gekeken te hebben gingen ook wij helemaal los op die muziek. (wij= 3 zweedse jonge stelletjes) Ik heb ze ook nog de nederlandse jumpstyle bijgebracht haha.

Nou dit was het wel weer zo'n beetje. Ohja ik ga nu alleen nog maar op donderdag middag naar school voor zweedse les.
En ik vertrek de 21ste december vanuit hier richting Nederland met de auto EN Micaela :).

Iedereen de groeten!!

  • 26 November 2007 - 19:52

    Coen:

    is idd lang geleden.. zal je binnenkort nog eens bellen voor wat meer informatie!

    Succes en veel plezier

  • 26 November 2007 - 23:57

    Stefan:

    succes ermee!! En komt de Sint ook in Zweden????? Ik denk het wel dit jaar hahahah...

    Groenten

  • 27 November 2007 - 08:11

    Lonneke:

    Hai Mark! Goed bezig hoor, nu al een auto en werk! Heb de afgelopen maand veel aan je gedacht, ik werkte namelijk met een psychiater, Mark Aarts genaamd. Over 1,5 week ga ik op reis, naar Costa Rica en Nicaragua dus dan loopt het temperatuurverschil tussen ons verder uiteen!

    Succes, veel plezier en groeten aan Micaela!

  • 27 November 2007 - 16:22

    Mark:

    Hey Lonneke! Dat is grappig dat hij ook Mark Aarts heette :) Was hij net zo aardig als ik? ;)
    Veel succes en plezier gewenst met je reis iig!! Ga je ook een site bijhouden?

    En stefan, ben benieuwd of de sint komt! :)

  • 27 November 2007 - 17:07

    Jossie:

    Succes met je baan Mark!

    x

  • 28 November 2007 - 11:21

    Joanna:

    Hoi hoi!

    Leuk om allemaal te lezen zeg!
    Hoe gaat het werk als fysio? Lukt het een beetje met de taal?

    liefs!

  • 02 December 2007 - 14:34

    Timonneke:

    yo markez!

    wederom. goed bezig!

    veel succes met je stage/werk.

    gr Timon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Tanumshede

Mark

Mijn waarbenjij.nu pagina, door mijn vrienden speciaal voor mij aangemaakt. vandaar de naam...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 32060

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 07 Augustus 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: