Weer bijna een maand verder - Reisverslag uit Tanumshede, Zweden van Mark Aarts - WaarBenJij.nu Weer bijna een maand verder - Reisverslag uit Tanumshede, Zweden van Mark Aarts - WaarBenJij.nu

Weer bijna een maand verder

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

24 Februari 2008 | Zweden, Tanumshede

Hallo allemaal!

Wat leuk dat ik zoveel reacties heb gekregen op mijn vorige bericht! Dankjewel daarvoor. Zo weet ik dat ik toch nog niet helemaal vergeten ben!

Zo, nu zijn we weer bijna een maand verder. Een maand waarin 'het weer' redelijk ruk is geweest in Zweden, winderig, regenachtig, en temperaturen tussen de 0 en 10graden.

Ik heb natuurlijk gewerkt. En dat gaat best prima! Mijn agenda zit redelijk volgeboekt maar niet te vol zodat ik niet gestrest raak want dat zouden we niet willen natuurlijk ;). Afgelopen week was ik de Enige fysio in Tanumshede omdat 1 collega in de ziektewet zit en twee andere vakantie hebben genomen. Maar die week ben ik zonder al te grote problemen doorgekomen.

Wel was het behoorlijk saai hier die week omdat Micaela bijna de hele week late dienst had op haar werk. En dat betekent dat we elkaar niet echt zien. Ik sta namelijk op als ze nog slaapt, en zij is al naar haar werk als Ik terug kom. En 's avonds lig ik al in bed voordat ZIJ terug is. Ik kan die dagen wel heel relaxed bij Micca's moeder eten zodat ik niet voor mezelf hoef te koken :).

We hebben ook nog leuke dingen gedaan afgelopen maand! We zijn een weekendje naar Västerås geweest. Dit is een stad met ongeveer 100.000 inwoners en ligt 100km ten westen van Stockholm aan het meer Mälaren.
We zijn daar naartoe gegaan omdat een vrouw die we kennen is gescheiden. En haar dochtertje moet 1x in de maand op bezoek bij haar vader. Wij hebben dus dat kindje naar die vader gebracht. En dat niet voor niets. We kregen betaald door de socialen, want zo is Zweden. We hebben overnacht in een hotel midden in de stad met een diner en een uitgebreid ontbijt. Het was wel weer een tering eind rijden. Maar een welkome onderbreking van ons normale leventje.

Ook heb ik een Zweedse Karneval meegemaakt.
Dit was een feest niet ver van ons vandaan wat elke jaar gehouden wordt in een soort van vakantiepark 'Tanumstrand' genaamd. Alles is dan open: bar, restaurant en zwembad! POOLPARTY!!
Zelf was ik niet in het water gegaan want de anderen hadden daar niet zoveel zin in. We waren met zijn 4en. Micca en ik natuurlijk, en een vriend van Micca en zijn vriendin. Die andere twee komen uit Värmland (Een wat noordelijkere provincie waar ook veel Nederlanders naartoe emigreren en waar wij een tijdje geleden ook naartoe zijn geweest) en waren een weekendje op bezoek bij ons. Heel gezellig!

Dat was het wel weer zo'n beetje. Ik mis de Brabantse gezelligheid wel af en toe en dan zeker op de zaterdagavond. Ook is een vriend van mij, die Australiër waar ik het eerder over gehad heb, weer terug naar 'down under' dat is ook jammer.
Maar verder is alles nog helemaal prima met me!

Groeten!!

  • 24 Februari 2008 - 14:30

    Coen:

    die danseressen mogen ze in nederland ook wel invoeren :)

  • 24 Februari 2008 - 21:12

    Stefan:

    Helemaal mee eens!!

  • 25 Februari 2008 - 20:20

    Dirk:

    zeker nice die poolparty.....

  • 25 Februari 2008 - 20:56

    Linda:

    Slecht hoor Mark dat jij niet voor jezelf kookt!

    Zo heb ik toch ff een mooie tegenovergestelde reactie geplaatst dan de drie mannen voor mij : )

  • 06 Maart 2008 - 16:51

    Rob:

    Nice bericht! Nice poolparty! Fijn dat je ook daar zo sociaal bent en verder ben ik het stiekem toch wel met Linda eens.. ;)

    Grtz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Tanumshede

Mark

Mijn waarbenjij.nu pagina, door mijn vrienden speciaal voor mij aangemaakt. vandaar de naam...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 32056

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 07 Augustus 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: