Zon, zee en strand! - Reisverslag uit Hammamet, Tunesië van Mark Aarts - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand! - Reisverslag uit Hammamet, Tunesië van Mark Aarts - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

30 Mei 2009 | Tunesië, Hammamet

Hallo!

Na de lange gure winter in Zweden vonden we dat we zon, zee en strand verdienden.

Daarom boekte we in mei 2 weken naar het zonnige Tunesië. We verbleven in het authentieke plaatsje Hammamet in hotel la paix.

De eerste week hebben we de cultuurliefhebber uitgehangen.
We zijn naar Carthago geweest. Waar we ruïnes van de oude romeinse stad hebben bekeken. We zijn op weg naar de Sahara geweest waar bij een aantal bezienswaardigheden stopte.
El Jem (het best bewaarde amfitheater ter wereld).
Sfax (een plaatsje bekend om zijn olijfolie)
Matmata (een plaats waar de berber bevolking in uitgehakte rotsen wonen en waar scenen uit Star Wars zijn opgenomen)
Douz (waar we op een dromedaris de sahara introkken)
In het midden van een groot zoutmeer.
En tenslotte weer terug naar Hammamet.

De tweede week hebben we lekker op het strand en bij het zwembad gelegen. Lekker gegeten en op stap geweest in Oasis (de grootse discotheek van Noord-Afrika). Al met al een heel geslaagde vakantie!
Heb alleen wel een hekel gekregen aan alle straatverkopers..

Ik zal binnenkort een aantal foto's plaatsen.

Groeten!!

• 19 Juni 2009 - 13:59

Ken:

Mark!!!

Fijn te horen dat je leuke vakantie hebt gehad!!!
    Ben benieuwd naar de foto's...

Groetjes aan Micca,
    Kenn

• 25 Juni 2009 - 06:52

Linda:

Hey wat leuk om weer s wat van je te lezen en zien! Ziet er comfortabel uit daar in Tunesie :-)
    Ik vertrek over 2 weken naar Espana om 2 weken op mn luie gat aan het strand te gaan liggen.

Tijdje terug waren Ken, Rob, Tom en Loes naar mijn huisje komen kijken. Jammer dat je er bij zulk soort dingen niet meer bij bent!

Misschien moeten we een keer met de hele club naar Zweden komen!

Fijne zomer nog en de groetjes aan Mica!

X Linda