Winterweer! - Reisverslag uit Örebro, Zweden van Mark Aarts - WaarBenJij.nu Winterweer! - Reisverslag uit Örebro, Zweden van Mark Aarts - WaarBenJij.nu

Winterweer!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

26 Februari 2010 | Zweden, Örebro

Hallo allemaal!

Bijna 4 maanden geleden sinds mijn laatste berichtje. In die 4 maanden ben ik druk aan het werk geweest als fysiotherapeut op mijn nieuwe werkplek, een 'vårdcentral' in Hallsberg. Het werk bevalt prima en ik heb leuke collega's. Momenteel ben ik zelfs 100% aan het werken ipv 75% en ze hebben me afgelopen week laten weten dat ik waarschijnlijk hier kan blijven werken tot het einde van het jaar. Prima dus! Het enige nadeel is dat ze me slechter betalen.. Hier in de provincie liggen de lonen lager. Er zijn relatief veel werkloze fysio's en dan moet je maar blij zijn met wat je krijgt.. Dat we betaald worden van belastinggeld helpt ook niet echt mee natuurlijk.

Wat me ook wat minder goed bevalt is het klote winterweer hier in Zweden. Afgelopen maandag was het -27° en afgelopen week is er ongeveer weer 30cm sneeuw bijgevallen. Deze winter is een van de strengste in 25 jaar. (Ik zal wat foto's toevoegen ter illustratie.) En dat brengt de nodige problemen met zich mee. Ik ben gedwongen met de auto naar het werk te rijden ipv met de trein wat ik normaal doe omdat heel het treinverkeer plat heeft gelegen.
Het weer heeft toch niet alleen nadelen. Twee weken geleden was ik gaan skiën op maar 80km afstand van de stad met de vriend van een klasgenootje van Micca. 5 liften en 6 afdalingen. Dat is absoluut genoeg voor een newby als ik.

De stad bevalt anders erg goed! We wonen lekker dicht bij het centrum. Op loopafstand van bioscoop, cafe, sportschool noem maar op. Micca heeft al een hoop leuke mensen leren kennen via haar opleiding en met een paar gasten van haar opleiding kan ik het prima vinden.

Zo dat was weer een korte update van mijn leven in het koude noorden.
Groeten!



  • 26 Februari 2010 - 23:48

    Stefan:

    Ik zeg gewoon met de ski naar het werk!!

  • 01 Maart 2010 - 10:54

    Linda:

    `Leuk om weer wat te lezen over jouw leventje daar. Jeetje wat een sneeuw!! Maar dat skien is allemaal mooi en aardig, maar het apres-skien zal wel niet zo goed vertegenwoordigd zijn als in Oostenrijk of wel?? Daar hebben wij de week van carnaval weer lekker van kunnen genieten!

    Blij om te horen, dat jullie nieuwe stekkie goed bevalt. Dat is toch altijd maar weer afwachten..
    Nu op naar het voorjaar dan maar!

    Groeten aan Micca
    Kus

  • 02 Maart 2010 - 14:55

    Coen:

    Tering das idd een hoop sneeuw! Weet natuurlijk de meeste verhalen wel omdat we ook nog wel eens ooit mailen ;)

  • 03 Maart 2010 - 07:47

    Yes We ....:

    Tering wat een sneeuw zeg!! Wel relax dat je zo dichtbij kunt gaan skieën.
    Wilde het een btje lukken???
    Ben je van de zomer weer xtje in Ned te vinden?? We wilden een xtje afspreken te gaan stappen mety Tom, Loes, Linda en Rob... Zou leuk zijn als je er dan ook bij zou kunenn zijn...

    Veel plezier en succes met werken!!

    Grtjes,
    Kenn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Örebro

Mark

Mijn waarbenjij.nu pagina, door mijn vrienden speciaal voor mij aangemaakt. vandaar de naam...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 32043

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 07 Augustus 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: