Goed nieuws! - Reisverslag uit Tanumshede, Zweden van Mark Aarts - WaarBenJij.nu Goed nieuws! - Reisverslag uit Tanumshede, Zweden van Mark Aarts - WaarBenJij.nu

Goed nieuws!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

29 Oktober 2007 | Zweden, Tanumshede

Hejsan, Alweer een berichtje van mij.

Ik heb vandaag een brief binnen gekregen van Socialstyrelsen oftewel Het ministerie van sociale zaken.

Ik ben vanaf nu LEGITIMERAD SJUKGYMNAST!! oftewel gelegitimeerd fysiotherapeut in Zweden!!

In de zelfde enveloppe zat nog een andere brief en daarin stond dat alleen SFI niet voldoende is om werkzaam te zijn in de gezondheidszorg. Dat betekend dat ik hard moet studeren om mijn Zweeds op een hoog niveau te krijgen. Maar ik heb al een belangrijke stap gezet nu!

Dit wilde ik gewoon even kwijt.

Oja, deze week ben ik trouwens vrij van school. En volgende week ben ik weer fftjes in Nederland om eindelijk mijn beugel eruit te laten halen.

Groetjes weer!

  • 29 Oktober 2007 - 20:35

    Anne:

    Gefelicteerd!! Eindelijk!
    Maar je moet dus nog wel hard doorwerken op school ;)

  • 30 Oktober 2007 - 11:38

    Mark:

    Thnx!

    Idd nog wel hard doorwerken..
    Maar er is nog meer nieuws, morgenvroeg ga ik praten met de fysiotherapeuten in Strömstad. Of ik kan meelopen of misschien wel werken daar. Fftjes afwachten. Maar wel spannend!

  • 30 Oktober 2007 - 15:54

    Linda:

    Goed bezig Boerke! I ben benieuwd naar meer nieuwtjes!
    x

  • 31 Oktober 2007 - 00:15

    Kenneth:

    Ckers Mark!!
    Doe je goed!!
    Maar wat bedoel je met SFI alleen niet voldoende... nog een taal/spreek/luisterexamen afleggen ofzo??

    En hoe lang ben je volgende week in Nederland?

    En alvast succes voor dadelijk ;)

    Groetjes,
    Ken

  • 31 Oktober 2007 - 00:44

    Bennies:

    proficiat...

    bel volgende week ff als je in de buurt bent en je je eigen verveelt.. heb je al zo lang niet gesproken..

    halleejkes en de groeten uit het o zo mooie lage mierde

  • 31 Oktober 2007 - 11:45

    Mark:

    Hey Ken,

    SFI is niets meer als een beginnerscursus. Zweeds voor immigranten. Je leert daar de eerste taal beginselen. Ik moet nog meerdere cursussen doen om op ongeveer net zo'n niveau te komen als de gemiddelde Zweed. Communicatie is heel belangrijk in ons vak. Dus ik moet ook goed kunnen communiceren.

    Ik ben volgende week maar fftjes in NL. Maandag kom ik aan en Vrijdag ga ik alweer weg.

    Mijn gesprek van vanmorgen ging goed. Maar dit was niet voor een baan. Het ging in dit geval over een soort stage. Aan de ene kant prima. Ze hebben het daar goed voor elkaar en het is altijd goed om te leren. Maar ik wil natuurlijk wel wat geld gaan verdienen.

    De 12de november heb ik weer een afspraak samen met het arbeidsbureau. En dan zal het duidelijker worden.

    Ben, dat zal ik zeker doen. Maar het zal een drukke week worden denk ik.

    Groeten!

  • 31 Oktober 2007 - 12:57

    Timon:

    hey markie!

    gefeliciteerd man, goed bezig!

    gr Timon

  • 31 Oktober 2007 - 15:07

    Yvette:

    jeuh!!
    super goed van je, gefelicteerd!
    En je zweeds nog niet goed genoeg?? belachelijk, die mensen daar weten zeker niet wie jij BENT!! tsss

    xxx

  • 02 November 2007 - 20:02

    Lindy:

    Haa Mark!

    Goed om te horen dat je nu officieel kunt gaan fysioën in Zweden! :) En die extra taalcursus, eitje voor jou toch :P

    Fijn weekend, X

  • 03 November 2007 - 14:23

    Fenna:

    gefeliciteerd neefje van me,
    nou moet je wel hard gaan leren he maar dat kan je wel:D
    wij weten nou eindelijk ook die site van jou haha
    maar snel weer nieuwe nieuwtjes schrijven he
    nog veel plezier nog daar in Zweden.

    xxx-kusjes je nichtje-xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Tanumshede

Mark

Mijn waarbenjij.nu pagina, door mijn vrienden speciaal voor mij aangemaakt. vandaar de naam...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 32119

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 07 Augustus 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: