Eindelijk!! - Reisverslag uit Bladel, Nederland van Mark Aarts - WaarBenJij.nu Eindelijk!! - Reisverslag uit Bladel, Nederland van Mark Aarts - WaarBenJij.nu

Eindelijk!!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

08 November 2007 | Nederland, Bladel

Hallo allemaal,

Tis weer fftjes geleden dat ik nog wat geschreven heb hier maar nu heb ik daar wel weer even tijd voor.
Volgens mij hebben heel veel mensen mijn voorlaatste berichtje met de titel ‘storm’ niet gelezen. Dus grijp alsnog je kans!

Maar ik begin weer bij het begin. Vorige week had ik vrij van school! En had ik de meeting met de fysiotherapeuten in Strömstad. Die meeting was goed gegaan. Maar ik ga daar niet echt aan het werk. Ik ga een soort van stage doen daar voor een aantal dagen in de week. Dit is heel zinvol omdat ik zo in aanraking kom met de Zweedse manier van werken en de Zweedse terminologie. Ik ga dit natuurlijk niet voor niets doen want ik moet er 60km voor op en neer rijden. Maar volgende week maandag heb ik opnieuw en gesprek en dan hoor ik meer.

In mijn vakantieweek heb ik het rustig aangedaan. Paar keer lekker uitgeslapen, wat Zweeds geoefend, film gekeken met wat Zweedse vrienden en gebadmintond met Micca’s baas.
Op donderdag had Micaela vrij, die dag hebben we dan ook goed benut. We hadden onze twee jaar verkering en onze verloving nog niet echt gevierd. Daarom zijn we uit eten geweest, hebben wat geshopt waaronder een nieuwe dvd-speler, en zijn naar een privé sauna met bubbelbad geweest. En we hadden champagne!!

Vrijdag en zaterdag, heb ik gewoon gewerkt. Veel te weinig uren weer, zeker op vrijdag (maar 2,5 uur).
Maar op zaterdagavond was het Halloween! Toen ik thuis kwam van het werk hadden we al twee gasten, en Micaela was een appeltaart aan het bakken omdat haar brownies waren mislukt. hehe

Die avond gingen we naar een vriend van een vriend van ons om te eten en drinken en daarna op stap te gaan. Was heel gezellig we waren met zijn elven. Het was een internationaal gezelschap trouwens: Duitsland, Nederland, Denemarken en Zweden waren vertegenwoordig. Na het eten enz. zijn we op stap geweest in Grebbestad, de kroeg heette ‘konserven’ (eten uit blik???) Was een gezellige avond!

Zondag moest ik mijn koffer alweer gaan pakken om naar Nederland te vertrekken. Ik zou maandag al om half 1 vliegen dus was het makkelijker om zondagavond al in Göteborg te verblijven. Van Tanumshede naar Göteborg vliegveld duurt ongeveer 3 uur met openbaar vervoer. Ik ben bij Micaela’s broer blijven slapen. Maar eerst zijn we nog gaan biljarten, daar was ook nog een vriend van Micaela’s broer bij en die praatte tot mijn grote verbazing ook een beetje Nederlands. Dit had hij 9 jaar geleden geleerd op de Universiteit van Göteborg. Hij praatte wel heel erg netjes Nederlands en duidelijk met een noord Nederlands accent. Was grappig om met hem Nederlands te praten.

Op maandag ben ik dus weer naar het Hollandse gevlogen. Ik kwam rond een uur of 5 aan. Ik heb meteen die avond weer wat Hollandse vrienden over de vloer gehad. Goed om weer fftjes terug te zijn!
Dinsdag heb ik weer lekker ouderwets thuis moeten werken. Mijn vader is aan het bouwen. En daarom moest er met een tractor zand weggereden worden. Is geen verkeerd werk hoor. Ook heb ik dinsdag afdrukken laten maken bij de orthodontist voor mijn spalken die achter mijn tanden geplaatst worden om mijn tanden in de juiste positie te houden nadat de beugel eruit gaat.
Gisteren heb ik de hele dag op de tractor gezeten en ’s avonds met een vriend naar de Bios geweest. De film ‘alles is liefde’ vond ik echt leuk.
En vandaag is dan uiteindelijk mijn beugel eruit gegaan!! Was nog fftjes afzien toen ze de spalkjes achter mijn tanden plaatsten. Met dikke watten in mijn mond tegen het speeksel, en smerige lijm enz. Maar mijn dag kan nu niet meer stuk! Ik heb nu eindelijk een mooi gebitje!
Vanavond ga ik waarschijnlijk op stap in Tilburg met een stel vrienden. En morgen vlieg ik alweer terug naar Zweden.

Zo, jullie zijn weer helemaal op de hoogte nu na dit lange verhaal.

Groeten vanuit Nederland!

  • 08 November 2007 - 13:05

    VandaaL:

    Mark!!

    Was idd weer tijdje geleden...
    Das wel mooi zeg, dat stage/werk... Daar kun j echt al veel van leren. Hopen dat je kleine vergoeding krijgt...

    Ma vnvnd Tilburg ja... Chill!! Ben der 2 weken geleden ook geweest. Was cker lachuh!!

    Laat nog ff horen wanneer je in dec. komt. Dan moeten we cker ff wat afspreken, met paar mensen van klas en wil evt ook nog wel x zo komen.

    Groetjes

    PS. 1 Stiekem heb je dat werken op platteland wel gemist he...;)
    PS. 2 Die prive-sauna... da zal ik ma niets over zeggen...

  • 08 November 2007 - 17:03

    Joss:

    Hey Mark!
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat!
    Stap ze vnvd! Nog eventjes ouderwets zuipen met je maten! Veel plezier!

    Succes in Zweden!

    x Jossie

  • 08 November 2007 - 17:37

    Anne:

    Heyhey,
    Heb het gemeld hoor! Vandaag hebben we voor de verandering erg veel gepraat. Maar we stopten weer om half3..
    De rest van de week waren er trouwens niet zoveel mensen op school. Vandaag waren we maar met zn drieen! Veel vroegen trouwens waar jij was;)

    Groetjes, en zie je volgende week wel weer

    Anne

  • 09 November 2007 - 18:31

    Linda:

    En waarom zijn er nog geen foto's van een beugelloze Mark??? Ben benieuwd!
    En ben het met Ken eens > laat ons weten wanneer je in december komt!
    x

  • 10 November 2007 - 09:46

    Dhr. Veroude:

    Zo da was weer goed voor de handel dan!!! Eindelijk weer een berg ijzer op de markt, groenten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bladel

Mark

Mijn waarbenjij.nu pagina, door mijn vrienden speciaal voor mij aangemaakt. vandaar de naam...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 32117

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 07 Augustus 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: