Een weekendje in Värmland - Reisverslag uit Hagfors, Zweden van Mark Aarts - WaarBenJij.nu Een weekendje in Värmland - Reisverslag uit Hagfors, Zweden van Mark Aarts - WaarBenJij.nu

Een weekendje in Värmland

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

01 Oktober 2007 | Zweden, Hagfors

Hejhej!
hier ben ik weer met een nieuw avontuur!

Afgelopen weekend ben ik samen met Micca naar Hagfors gegaan, dit is een plaatsje in de provincie Värmland. Dit stukje zweden is heel bekend bij Nederlanders, dit is waar Nederlanders aan denken als ze het over zweden hebben. Veel bossen, heuvels, meren en meertjes en vooral veel wilde dieren. In deze provincie wonen elanden, lynxen, wolven, dassen en volgens mijn zelfs beren. We zijn geen van deze dieren tegen het lijf gelopen helaas of misschien gelukkig maar...

We zijn naar Hagfors gegaan omdat Micaela daar vrienden heeft wonen die ze een paar jaar geleden heeft ontmoet. Tanumshede, maar vooral Grebbestad is erg toeristisch en vandaar dat die Värmlanders hier toen op vakantie waren. Micca had hen al bijna twee jaar niet gezien en daarom was het weer een keer tijd om naar het noorden te reizen. Ook voor mijn was het interessant want na alle verhalen wilde ik iedereen wel eens in het echt ontmoeten.

We zijn op donderdag middag na school vertrokken met de auto. De rit zou ongeveer 300km lang zijn. Dus we rekende op ongeveer 3,5 uur over 70 en 90km wegen. We zijn met Micca’s gare clio gegaan en dat ging prima! Ik heb de hele rit gereden. Onderweg zijn we veel bossen en meren tegen gekomen.
Het weekend hebben we doorgebracht bij Elin en haar ouders, super aardige mensen! Maar heel moeilijk om te verstaan. Ze praten een beetje anders zweeds daar in het noorden, en gewoon zweeds is al niet al te makkelijk om te verstaan..
Die ouders deden echt alles voor ons! Elke morgen heel het ontbijt klaarmaken, ons overal naartoe rijden en ze hebben ons zelfs wat geld meegeven om iets leuks te kopen.

In Karlstad, de hoofdstad van Värmland en de 4de grootste stad van zweden, hebben we geshopt. Elin’s ouders moesten wat dingen hebben en ik wilde nog een nieuwe winterjas.
Op zaterdag zijn we eindelijk op stap geweest! Dit was pas de tweede keer tijdens mijn verblijf in zweden! Het was heel gezellig! Eerst gingen we indrinken bij Elin thuis, Een hoop vrienden waren ook gekomen en Elin had wat drankjes voor ons gemaakt (zie foto). Ook heb ik Hembrandt sprit gedronken (in Värmland brouwen een hoop mensen hun eigen vodka, is ook veel te duur om te kopen hier) Toen we allemaal aangeschoten en sommige al zat waren werden we door Elin’s pappa weggebracht naar de kroeg. De kroeg opende voor het eerst zijn deuren met een nieuw concept. En daar horen celebraties bij! Ene Linda (bekent van een soap) en haar man (een bekende uitsmijter uit Stockholm) waren daar voor de gelegenheid. Linda was een typische zweedse zoals wij Nederlandse mannen ze graag hebben. Blonde haren, blauwe ogen, strak figuur en dikke tieten. Maar ze was een beetje over de top als je het mij vraagt, Te grote siliconen borsten en opgepompte lippen. Maar ik sta er toch mee op de foto:P.
Micca’s vrienden waren heel aardig en ik heb me super vermaakt in Värmland!

Ohwja, ik wil nog ff vertellen dat ik als het goed is nu alles geregeld heb in Nederland. Ik ben uitgeschreven uit de gemeente, ben naar Den haag gegaan om mijn inschrijving in het BIG-register te verifiëren en naar de IB-groep in Groningen om mijn diploma te valideren voor het buitenland. De reis naar Groningen was fucked up by the way. We hebben meer dan 9 uur in de trein gezeten voor een retourtje Groningen vanuit Eindhoven... En om alles nog op tijd klaar te krijgen in Groningen moest ik een taxi bestellen. Terwijl we al om 11 uur op de trein waren gestapt in Eindhoven…

Ik woon nu ook officieel in zweden, ik heb een persoonnummer en ben ingeschreven op Micca’s adres, en ik heb mijn zorgverzekering nu in Zweden. Kortom ik ben echt geëmigreerd!

  • 03 Oktober 2007 - 16:25

    Stefan:

    Ons reisje was inderdaad zwaar klote, stierf zowat van de honger... Maar alles mooi geregeld! haha,

    Groeten maar weer!

  • 03 Oktober 2007 - 16:45

    Linda:

    Hey Boerke (of moet ik nu zeggen bönderke?)
    Ik zie helemaal geen nieuwe foto's! Of kijk ik dan verkeerd?
    Wil echt een keer naar Zweden komen in de toekomst, maar ga eerst eind november een week naar NYC!! Vriendinnetje van mij zit daar voor een half jaar, mooie reden om haar met zn 3en even op te zoeken : )

    Tot snel contacts, vind het leuk om op de hoogte te blijven!
    xx Linda

  • 03 Oktober 2007 - 19:22

    Mark A:

    Hey Lin,
    je was te vroeg met kijken.. De foto's staan er nu wel op!

    grtz

  • 05 Oktober 2007 - 13:23

    Coen:

    op de foto's wordt het begip zweedse blonde wel vaak tegengesproken hoor.. heel veel donkere haartjes ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Hagfors

Mark

Mijn waarbenjij.nu pagina, door mijn vrienden speciaal voor mij aangemaakt. vandaar de naam...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 32149

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 07 Augustus 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: